Страници

понеделник, 28 март 2016 г.

По заповед на щуката...или две рецепти с риба

 Когато бях дете,една от любимите ми приказки беше "По заповед на щуката".Руска приказка,малко напомняща на златната рибка в частта с изпълняването на желанията.


   Нямаше да се сетя за нея,ако тези дни не ми бяха подарили две щуки.Рибари хора,като кълве кълве и после имат и да подаряват.
  Щуката била интересна риба,хищна при това.Можело да достигне дължина над метър и половина,но това е по официални данни,ако питате рибари сигурно са хващали ехееее колко по големи парчета.

  Никога не бях готвила щука,какво говоря аз даже не бях виждала на живо,само на картинка.Да не говорим,че като цяло не съм голям фен на рибата.Зная няколко рецепти изобщо за риба.Двете са тези:

Шаран плакия не само за Никулден
Ароматна пълнена пъстърва

  Затова реших тъкмо са ми паднали тези две риби да ги направя всяка по различен начин.Хубавото е,че бяха изчистени и готови за работа.По тази причина и не мога да коментирам как става чистенето на щуки.


  И понеже това е блог,не е кулинарен сайт където всичко трябва да е перфектно,споделям и сполучливия и не толкова успешен опит от приготвянето на тези две рибни госпожи.

Тези рецепти може да пробвате и с друга риба.


Печена риба на тиган(с незалепващо покритие) с лимоново-маслен сос



филе от риба
лимон
две супени лъжици масло
магданоз
сол и зехтин (олио)

Това е несполучливия опит,защото рибката се разпадна в тигана.С други риби ми се получава,но тази стана на парчета.
Затова може би пържена или печена ще е по добре.
Сосът обаче стана както винаги разкошен.Много си го обичам този сос.
След като сте махнали рибата от тигана слагате маслото,нарязан на много тънки филийки лимон и нарязан магданоз.
Всичко се слага в един и същи момент за да не изгори маслото.
Натискайте лимоновите резени за да си пуснат сока.
Ако лимона ви е купен,по добре обелете предварително кората или я измийте много добре.
Посолявате и веднага го изсипвате върху топлата риба.


С по мазна риба,която не се разпада в тигана:


Риба на фурна с домати и чесън


риба
домати
чесън
зехтин
магданоз
балсамова паста

Този вариант си стана перфектен.Приготвяла съм и пъстърва и скумрия така.
Нарязваме рибата на парчета,посоляваме ги.
Във фолио или готварска хартия нареждаме риба,домати и чесън.
Поръсваме със сол и много зехтин.
Запечатваме фолиото или хартията като пакетче и печем на 200 градуса половин час.
Накрая раздрусваме пакета за да може получения сос хубаво да попие по рибката.
Рибката може да се яде и така,но аз вадя парчетата а при доматите и чесъна добавям нарязан много пресен магданоз и наръсвам с балсамова паста (тя е по сгъстения и концентриран вариант на балсамовия оцет и аз лично повече я харесвам)



Така е с пъстърва:

Да ви е сладко!

Няма коментари:

Публикуване на коментар