Страници

сряда, 13 април 2016 г.

Пърленки на тиган или като няма хляб,яжте пърленки


    Пърленките са ми много българско и много любимо нещо.Топлички със сирене и домат и не ме търсете...

    Тестото.Домашно,готово,купено,откраднато,взето назаем,направено от баба,майка,стринка...каквото дойде.
Аз си го правя най-често в домашната хлебопекарна.
Като се замисля май си я ползвам основно за правене на тесто и съм много доволна,защото аз не обичам много да меся,даже изобщо.Преди време мислех,че това ще е поредния уред,който събира прах,но се оказа полезна машинка.
Такова удоволствие е само да премериш продуктите и да натиснеш копчето.

Това е рецептата ми за тестото (от него правя и микици и пици и винаги става чудесно):
  • вода - 260мл
  • олио/зехтин - 2 с.л.
  • сол - 2 ч.л.
  • брашно - 510 грама
  • суха мая - 2 ч.л.
Това количество не е голямо,времето е около час и половина с втасването.Продуктите се слагат в последователност както съм ги описала.
Количествата съм си нагласила така,че от готовото тесто ми се получават 10-12 пърленки.

Тестото си става и без машина,разбира се.

След като има тесто,пристъпваме към действие:
  • Слагам тигана да се загрява.
  • Най-добре стават на суха гореща повърхност за да се препърлят.Затова използвам добрия стар тиган,който пазя за такива изгарящи продукти.
  • Ако използвате тиган, който ви е мил на сърцето намазнявайте го леко (все пак не трябва да стават пърженки) преди всяка следваща пърленка.Използвам за тази цел кухненска хартия леко потопена в олио.Само размазвате...
  • Взимам си от тестото по едно топче и върху набрашнена дъска го раздърпвам или разточвам.Ако искате еднакви пърленки,разпределете си тестото предварително на топчета.
  • Слагам в горещия тиган.Имайте предвид,че доста пуши затова аспиратора на max!
  • Когато започнат да се образуват мехурчета обръщам.
  • За да станат плоски,а и за да се изпекат добре притискам с нещо тежко,най често буркан.Натискам на няколко места.
  • Готовите пърленки завивам в кърпа за да останат топли и меки.Ако ги сложите в торбичка или под капак, от парата ще се образува конденз и ще ги намокри.Мокри и жилави пърленки не ви трябват...

Пърленките са вкусни както и с каквото и да се ядат.



С това мариновано сирене: http://svetlalola.blogspot.bg/2016/06/blog-post_92.html


Няма коментари:

Публикуване на коментар