Страници

вторник, 20 декември 2016 г.

Фар Бретон...Oh là là

 
    Когато видях заглавието на този сладкиш първо помислих,че е порода кучета и че нещо съм объркала нещата.Но се оказа,че си е продукт на кулинарията,при това доста известен във Франция.
   Харесах си рецептата в този сайт и се придържах към тези количества на основните продукти и донякъде и в приготвянето:Непознатите френски десерти:Фар Бретон
    Това,което промених в оригиналната рецепта е,че не използвах сушени сини сливи.Не че нямам,ама тях си ги пазя за печения джолан.Докато в едно пакетче имах микс от сушени плодове,което така си стоеше и чакаше да влезе в употреба.



Какво е необходимо:
  • прясно мляко - 2 чаени чаши
  • яйца - 3 броя
  • захар - 1/2 чаена чаша
  • размекнато масло - 5 супени лъжици 
  • брашно - 3/4 чаена чаша
  • щипка сол,пакетче ванилия
  • сушени плодове - 3 чаени лъжици (толкова имах аз и се оказаха достатъчно)
  • бренди - 3 супени лъжици

  • С бренди заливаме сушените плодове.Предварително ги нарязах,защото когато се готвят сушените плодове набъбват и аз лично не ги харесвам така.Особено стафидите си стават като грозде.
  • В оригиналната рецепта сушените плодове ги варят и фламбират,но въпреки че харесвам пожарникарите, в къщи не бих правила такива кулинарни изпълнения.Само ги разбърках с брендито и ги оставих да си стоят.
  • В купа разбиваме яйцата и захарта.Прибавяме прясното мляко,маслото,ванилията и солта и разбъркваме.
  • Прибавяме брашното и отново разбъркваме добре.
  • При мен маслото се втвърди на малки парченца.В началото помислих че не съм разбила брашното,но се оказа че е масло и така го оставих.
  • Тук идва интересната част.Подобно на смес за палачинки, така и тази трябва да престои в хладилник най-малко три часа.Аз я приготвих сутринта и пекох следобед.
  • Намасляваме и поръсваме фино с брашно съд за печене.
  • Разбъркваме сместа добре и я изсипваме в тавата.Отгоре посипах напоените с бренди сушени плодове.
  • Пече се на 190 градуса около 35 минути.Проверява се с нож,ако излезе чист,сладкиша е готов.
  • Получава се много приятна коричка отстрани,а отгоре се вижда разтопеното масло.
  • Кухнята ухаеше на ванилия,масло и бренди.Страхотно.
  • Оставя се да изстине при което сладкиша спада.Реже се на парчета и може да се напудри с пудра захар,но на мен ми хареса и така.
  • Какъв вкус има ли? Нещо като крем-карамел,крем брюле и млечна баница в едно с аромат на масло и бренди.
  • Ако обичате такива десерти,опитайте и този.Неочаквано добър резултат.

Разкази с картинки за Франция може да прочетете тук: ФРАНЦИЯ

За Париж: УСЕЩАНЕ ЗА ПАРИЖ

Няма коментари:

Публикуване на коментар