Страници

сряда, 9 септември 2015 г.

Ароматна пълнена пъстърва на фурна

   Истината е,че аз не съм голям фен на рибата.Не че отказвам пържен шаран,но ако не видя риба доста дълго време,няма да забележа.Затова и учудих всички,когато един ден се прибрах с пъстърви и казах,че много ми се яде риба.
   Цялата работа е свързана с една книга,където главния герой си поръча риба и така между другото имаше описание как била печена и пълнена с хрупкав лук,чесън,чушки и подправки и как той не бил опитвал по-вкусно нещо.Книгата не беше хубава,т.е. беше от тези които прочиташ веднъж и не повтаряш,но тази риба остана в главата ми и от време на време си мислех какви ли подправки биха отивали на плънката.На мен като ми влезе някоя идея в главата и трудно излиза без да я осъществя.Затова един ден на рибната витрина на един супермаркет видях пъстърва и ето как рибата от книгата започна да придобива реален вид.
    Откакто я приготвих за пръв път съм я правила десетки пъти.Така се случи,че винаги правя пъстърва,но си мисля,че и с други видове ще се получи.




    За две средно големи риби са ви необходими следните продукти:

стар лук - 4 големи глави
чесън - поне 5-6 скилидки
чушки зелени /през зимата става и със сиврия,които се намират в супермаркетите/ - 2бр.
бяло вино - 2  кафени чашки
къри на прах - 1чаена лъжичка
кориандър - 1 кафяна лъжичка
магданоз - една връзка
зехтин - 1 кафяна чашка /може и олио/
сол,черен и червен пипер - за вкус и цвят


   Почистваме рибките,посоляваме ги добре от всички страни и оставяме да се отцедят докато приготвяме плънката.

   Нарязваме лука на едро,чушките на лентички,скилидките чесън на ситно и ги запържваме в половината от зехтина.Добавяме бялото вино и оставяме да се готви докато се изпари течността.Подправяме с къри,кориандър,червен и черен пипер по една щипка и сол на вкус.Накрая добавяме и нарязан на ситно пресен магданоз.


   Ако не ви се занимава с пълнене,направете един по мързелив вариант.В тавичка слагате плънката и нареждате рибата отгоре,поръсвате с останалия зехтин,покривате с фолио и печете до готовност,което е около 30-40 минути.
   Във варианта "за гости" разрязвате рибата от едната страна,пълните с плънката и слагате във фолио намазано обилно със зехтин,загъвате като пакетче и печете.
   Сервирате с лимонче и охладено бяло вино.
   Когато няма гости,слагате тавата на масата,всеки си взима рибка и плънка,поръсва с лимонов сок и полива с любимото си питие.







Ако рецептите,които споделям и историите,които разказвам Ви харесват,заповядайте и във Фейсбук,ще ми е приятно да се запознаем:


Няма коментари:

Публикуване на коментар