Страници

петък, 6 май 2016 г.

Преразказана пита

 

  Майка ми често присъства в рецептите ми с идеи, които аз в повечето случаи изцяло променям, но все пак е важно откъде тръгва една рецепта.В този случай майка гледала предаване за туризъм, така и не разбрах от кой край в България.Освен, че показвали забележителности и красиви гледки гостували в един дом и домакинята приготвила тази пита.
   След предаването майка ми толкова се ентусиазирала, че я направила веднага най-вече за да не я забрави как точно става, особено в частта с разкрасяването.Крайния резултат щракнала с телефона и аз получих ето тази снимка по долу.После ми я преразказа и описа начина на приготвяне и така питата достига до вас :)


Какво е необходимо:
  • кубче прясна мая
  • 1 кг бяло брашно
  • 1брой яйце (разделено на белтък и жълтък)
  • 1 супена лъжица захар
  • 1 супена лъжица сол
  • 3-4 супени лъжици олио 
  • 2 с.л.прясно мляко (но може и хладка вода)
  • 500ml хладка вода
Всичко започва с това,че трябва да имате прясна мая.Интересното в тази рецепта и което всъщност ми хареса е, че всички продукти се слагат в тавата и се замесват наведнъж.Без разтваряне на маята,без да се чака да шупне,без значение кое кога прибавяте.Всичко започва наведнъж.
Описала съм всичко подробно,но снимките показват по-добре начина на "изработка"
  • В тавата слагате маята,само белтъка,брашното,солта и захарта,водата
  • Жълтъка,който остава веднага го разбърквате с малко прясно мляко или вода за да не хване коричка.С него ще намажем питата накрая.Този номер със жълтъка не го знаех,така че се оказа и полезна тази рецепта.
  • Пускате фурната на 20-30 градуса и замесвате меко тесто.Не го блъскате, мачкате или малтретирате много, достатъчно е да си получите топка тесто.
  • Слагате тестотопокрито с кърпа в леко топлата фурна (вече изключена, да не забравите) и го оставяте около половин час да втаса или докато удвои обема си
  • Тестото нарязвате на три топки и всяка една разточвате или раздърпвате както ви е удобно на момента.Правите ги според размера на тавата.
  • Нареждате едно върху друго разточените парчета,като всяко едно намазвате леко с олио.
  • Ако на този етап натрошите сирене между пластовете ще получите тутманик.Ако го пробвам така, ще опиша в отделна рецепта.
  • Взимате една чаша и с нея си отбелязвате центъра на питата (вижте снимките).
  • С ножа разрязвате на парчета стигайки само до очертанията на чашата.
  • Всяко едно го засуквате.
  • Оставяте отново да втаса на топличко.
  • Намазвате със сместа от жълтък и прясно мляко и печете на 190 градуса.
  • Вадите готовата пита,завивате я с кърпа и оставяте да си почине.
  • Ако по някаква причина сте я препекли,напръскайте я с вода и тогава завийте с кърпата.Така коричката ще се отпусне и пак ще имате мека пита за хапване.
  • Ами това е,надявам се със снимките да ви е по лесно,защото на мен ако само ми описват и разказват не винаги разбирам всичко.






Ако обичате да си приготвяте хляб в къщи, няма начин този прекрасен хряб без месене да не ви хареса:


Ако имате хлебопекарна, но си нямате рецепти, така приготвям хлябове с нейна помощ.Замесват тестото в нея и допичам във фурната:


Ако не обичате да използвате мая в хляба, този соден хляб може би ще ви допадне:



А това е може би най-любимият ми хляб:








Заповядайте при мен и във Фейсбук:

2 коментара:

  1. Честит Никулден! И аз правя такава питка. Твоята е станала чудесна! Да е на здраве и късмет!

    ОтговорИзтриване