Страници

петък, 23 март 2018 г.

Лучник по рецепта от приятел

   

   Фейсбук е мястото където се запознах с прекрасни хора и въпреки,че с повечето от тях се срещам повече пъти виртуално,отколкото реално,това не пречи да са ми близки.С някои ни делят стотици и хиляди километри,но сме по-дълго време заедно отколкото с тези,до които мога да стигна за десет минути.
   Тази рецепта ми е от такъв един приятел.Людмил,поздрави на Видин! 
    


   
   Никога досега не бях правила лучник,а този е невероятен.Да,зная че понякога да не кажа доста често за всяка нова рецепта изпадам в такъв възторг,но когато рецептата има история ми става още по хубава.
   Кой да знае,че един копър в лучена плънка може да направи такива чудеса от вкуса.Както каза една друга приятелка,ако беше пробвала да сложиш в лучена плънка за риба,щеше да знаеш.Да де,ама аз там слагам магданоз,не съм се сетила за копър...досега.
   Това е от рецептите,където не ви трябват абсолютно точни количества,защото може да сложите колкото си искате плънка стига да я съберете.Съда за печене също не е от значение.Моите хора го правят в плоска тава,аз реших да го направя в малката ми с подвижни стени,която е висока.Затова и моя лучник е като торта,но според мен в плоска тавичка като оригинала ще е по-добре.Следващият път...
   
   Видинският оригинал: 




Какво е необходимо:

за основата ви трябва най-обикновено тесто за хляб,като начина на приготвяне си зависи от вкуса ви
моето го забърка пекарната и посочените количества са по книжката към нея

с бяло брашно:
вода - 270 ml
олио - 1 с.л.
сол - 1 ч.л.
захар - 1 с.л.
брашно - 500 гр.
суха мая - 1 1/2 ч.л.


с типово брашно:
вода - 370 ml
олио- 1 с.л.
сол - 1 ч.л.
захар - 1 с.л.
бяло брано - 180 гр
типово брашно - 340гр.
суха мая - 1 ч.л.

лук - пет-шест по големи глави
зелена чушка (първия път го направих без нея и пак много ми хареса)
натрошени орехи - две трети чаена чаша
нарязан копър - две супени лъжици
сол и черен пипер
олио


  • Замесвате,купувате,вземате на заем или както ви е удобно тесто за хляб.Моето както казах го забърка пекарната.От полученото количество направих два лучника във формата ми с диаметър 20см.За една плоска и по-голяма тавичка ще се получи един.
  • Разделяте тестото на две като едната част е малко по-голяма.
  • Разточвате го на два кръга,единия по голям от тавата.Все едно ще правите пай.
  • Намазвате тавата,ръсвате малко брашно и поставяте тестения блат.С пръсти правите бордове за да има къде да сложите плънката.
  • Плънката се приготвя като се задуши в малко олио нарязан на едро лук,заедно с чушката и орехите.Подправяте със сол и пипер.Добавяте и нарязания копър.Оставете да се охлади малко.Не е казано, че трябва да е студена,но все пак да не е гореща.
  • Изсипвате плънката,а отгоре слагате другата част от тестото,разточено така че да покрива долната част.
  • Слепвате с пръсти двете части,така че плънката да си остане хубаво гушната вътре.
  • Печете на 200 градуса.В моята форма стана за около 15 минути.Покрих с кърпа за да остане мек лучника.


   Когато приготвях втория лучник направих и любимата ми супа с наденица и меродии:




Ако рецептите,които споделям и историте,които разказвам ви харесват,заповядайте и във Фейсбук страничката на блога където се случват още повече истории и рецепти:

Няма коментари:

Публикуване на коментар