Страници

сряда, 16 ноември 2016 г.

Чийзкейк с ябълки


        Чийзкейкът е един от най-лесните сладкиши и след като напоследък всякави по-сложни не ми се получават,реших че няма да си хабя повече продукти за друго,а ще се върна към добрите стари и обичани чийзкейкове.
   Ябълки има вече през цялата година,но аз към от поколението на сезонните хора.Ние сме свикнали всеки сезон да свързваме с точно определени плодове и зеленчуци и като че ли в другите сезони не са ни вкусни.Не можете да ме накарате да ям банан през лятото или ягоди през зимата.Така е и със ябълките,най са ми вкусни през есента и зимата.
   Този чийзкейк е комбинация от крема на обикновения чийзкейк и плънката на коблера,който правих преди време,само съм променила малко количествата.

   Ябълков коблер
   Орео-чийзкейк


Какво е необходимо за малък чийзкейк във форма с диаметър 20см
  • бисквити за чийзкейк (от специалните на "Победа")- 150 грама (две трети от единия пакет)
  • масло - 1 супена лъжица разтопено
  • крема сирене - 100 грама
  • заквасена сметана - 200 грама
  • пудра захар - 3 супени лъжици
  • ябълки - 3броя
  • захар - 3 супени лъжици
  • масло - 1 чаена лъжица
  • вода - 3 супени лъжици

Започваме със заливката ,защото тя трябва да се охлади докато приготвяме останалото.
В тиган слагаме нарязани на кубчета ябълки,захар,вода и масло.Разбърква се добре и се оставя на слаб огън да се карамелизират ябълките.Когато се изпари всякаква течност и ябълките омекнат,се сваля от котлона и се оставя да се охлажда.
Натрошаваме бисквитите и ги смесваме с разтопено масло.Ако искате да са перфектни ги смилате в блендер.Аз ги троша с лъжица защото обичам да ми хрупат после.Не обичам да използвам и много масло и затова вместо повече от него, прибавям около една супена лъжица вода за да може да се получи добра основа без да е тежка на вкус.
Слагаме бисквитите във формата и притискаме хубаво към дъното.
Отгоре изсипваме смес от крема сирене,заквасена сметана и пудра захар.Тук може да се импровизира и като количество и като сладост.Опитвайте...
Най отгоре разпределяме ябълките.
Може да сложите готовия чийзкейк в хладилник да стегне,но този специално беше изяден така.



Ако ви харесват моите рецепти и разкази с картинки,заповядайте при мен и във Фейсбук:
https://www.facebook.com/zakakvotoidae/

Няма коментари:

Публикуване на коментар